17 Ağustos 2015

Pastel Boya Denemelerim

Resme 2012'de yağlı boya ile kendi kendime uğraşarak başlamıştım. Başlangıçta "olmuyor, yapamıyorum" deyip, kaç tane resmi karaladığımın, bozduğumun, kırdığımın haddi hesabı yok! Elim daha çok resme alışsın diye de bir de pastel boyayı denemek istemiştim o zamanlar. Böylece daha çabuk resim yapabilecektim ve benden resim isteyen arkadaşlarıma en azından pastel boya ile cevap verebilecektim. Ama çok az yapabildim. daha hızlı ve kolay olmasına rağmen, ona bile üşendim, geliştiremedim. 3-4 tane yaptıktan sonra, bu yıl Frida Kahlo portresini pastel boya ile yapana kadar da hiç pastel boyayı elime almadım. Burada o eski pastel denemelerim de bulunsun istediğimden paylaşmak istedim.

İlk denemelerimden biri yukarıdaki çalışma... Ne olduğunu ben de bilmiyorum))


Üşendiğim için arka planı bile doğru düzgün boyamamışım. Fabrikatör bir abimiz)) Oldukça geyik dönmüştü ilk yaptığım zamanlar bu abimiz hakkında))


1 dakikada resim yapılabilir mi? diye denemiştim bu yukarıdaki kadın resmini)) Olduğu kadar artık...


A4 kağıdının boyutu pastel için sınırlı, yukarıdaki adamın yüzü ile uzunca bir süre uğraştığımı hatırlıyorum.


Picasso'nun ünlü Avignonlu Kadınlar tablosunu kendimce yorumlamak istemiştim öylesine. En son taşındığım evden taşınırken, bu resmi o evde bıraktım. Birkaç komşu bari bu resim burada dursun demişlerdi. Ben de koydum. Artık yaşıyor mu çöpü çoktan boyladı mı hiç bilmiyorum.))


Resme başladığımdan beri, ee sen şimdi bir de nü yağlıboya tablo yaparsın diyenlere, A4'e pastel olarak esprisine yapmıştım bu resmi...


Ve yaklaşık 2 yıl sonra, yağlıboyada kendimi geliştirdiğimi düşündüğüm için, bir cesaret yeniden aldım pasteli elime, ve Frida Kahlo'nun bu portresini A4'e yapmıştım, tabi yine figürle çok uğraşınca arka planı karalayıp geçmişim. Sol kolunu daha sonra düzeltmiş ve kağıdın üzerine sprey vernik sıkıp, resmi çerçeveleterek Frida Kahlo'yu çok seven bir arkadaşıma hediye etmiştim ve çok sevinmişti...

İşte böyle pastel denemelerim...











8 yorum:

  1. Çok güzeller :)
    Resim yapabilmeyi çok isterim benimkiler de olmuyor pek de üstüne düşmüyorum zaten.
    Açıkçası Frida yı çizebileceğimi de hiç sanmıyorum :)
    Çalışarak yetenek gelişir elbette ama yetenek olmalı biraz bunun için :)
    Görüşmek üzere, sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim beğenmenize sevindim)) eğer ilginiz varsa küçük küçük alıştırmalarla ilerleyebilirsiniz))

      Sil
  2. sercan,
    ben resim yapmanın yetenekten çok sabır ve sebat olduğunu ısrarla söylüyorum,boyaya bulaşmaktan kaçınanlar kesinlikle kabul etmiyor,ama emek verirsen oluyor değil mi arkadaş?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk yağlıboyayı denediğimde fırça nasıl tutulur, yağlıboya ne ile incelir hiçbirini bilmiyordum. kırtasiyeye sorarak öğrendim birçok şeyi. sabır gerçekten çok önemli. her defasında bu yaptığım son resim bir daha yapmayacağım deyip, defalarca yaptım ))

      Sil
  3. Sercan Bey Merhaba

    Yazılanlara kesinlikle katılıyorum.Paylaşımınız için teşekkür ederim.
    Umarım yılmadan devam edersiniz.
    Bence yapıt hakkındaki yorumlar bazen motivasyonu etkileyebiliyor ; geri adım atmayı yeğliyor insan...
    Bir çok faktör var, ama bazen ne yapılırsa yapılsın olmuyor.
    En önemlisi de zaman sanırım.Bu zaman diliminde bir an hepsi bitsin istiyoruz,
    oysa eski üstatlar bir eseri tamamlamak adına uzun bir zaman dilimine yayıyorlar.

    Benden size bir kaç tavsiye, resimden iyice sıkıldınız mı ,bir kaç günlüğüne ortadan kaldırın elinize tekrar aldığınızda hiçte fena sayılmaz dersiniz..
    Pastel boyayı parmaklarınızla sürtebilirsiniz daha flu bir görüntü elde edebilirsiniz..malzeme seçimi çok önemli..ara da mutlaka renkli kartonu denemenizi öneririm..bazen seri çalışmakta fayda var :)

    Sağlıcakla kalın..fırçanızı, boyalarınızı konuşturmanız dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle bu güzel yorum için teşekkür ederim. Evet, zaman çok önemli resimde. Zamanla hem resim gelişiyor hem de resmi daha uzun zamana yayınca resim de güzel oluyor. Aslında sabırlıyımdır, zaten öyle olmasam hiç yapamazdım herhalde. Ama ben bile çoğu kez resimlerde bitsin diye sabırsızlanıyorum.
      Pastel boyanın üstüne düşer miyim bilmiyorum. Sadece bunları denedim. Ama yaparsam tavsiyelerinizi göz önüne alacağım. Tekrar teşekkür ederim, sağ olun...

      Sil
  4. Çok sabır gerektiren bir iş olsa gerek. Yapılan bir yanlışlığı geri alma imkanıda yok. Ama gerçekren hepsi birbirinden başarılı bence. Avignonlu Kızlar gibi, ünlü eseri göz önüne alarak onu yapmaya çalışmak çok daha faydalı olur bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Mustafa böyle güzel bir yorum için. Zaten resim gibi uğraşlarda ilk önce taklit edilerek başlanıyor galiba. Benim de öyle çok tablom resmim oldu. Yapa yapa, kendi yapmak istediğine gelebiliyorsun.

      Sil