10 Temmuz 2015

Kardeşimin Hikayesi

Livaneli kitaplarını seven bir arkadaşım tarafından tavsiye edilmişti; Kardeşimin Hikayesi. 324 sayfalık kitabı elime ilk aldığımda, hemen kitabın 170 sayfasını okumuştum bile. Geri kalan kısmını vakitsizlikten dolayı bir haftada okudum ve dün bitirdim.


Kitabın Konusu
Ahmet Arslan adında emekli bir inşaat mühendisinin, sakin bir balıkçı köyü olan İstanbul Podima'da yaşamını özellikle de kitaplarla sürdürürken ara sıra görüştüğü bir kadının cinayete kurban gitmesiyle başlar roman. Daha sonra işlenen cinayeti araştırmakla görevli genç, güzel ve meraklı bir gazeteci kız ile dünyadan elini ayağını çekmiş bu emekli mühendisin tanışması ile olaylar gelişir. Roman boyunca bu cinayetin kimin işlediği merak konusu olacak...


Kitap Yorumum
Kitap oldukça akıcı ve kolay okunuyor. Kitabın kurgusu son derece zengin ama edebi tat olarak aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Sanatsal süslemelerden oldukça uzak, gündelik dil hakim kitaba. Özellikle de aşk hikayelerinde daha çok insanın gözü arıyor bu edebi cümleleri. İçeriğini belli etmeden söylemem gerekirse, tüm çözülmeler son 10-15 sayfada gerçekleşiyor. Buna rağmen merakla okunuyor. Bu arada, Ahmet Beyi gözümde hep Haluk Bilginer, gazeteci kızı ise Gonca Vuslateri olarak canlandırdım. Dediğim gibi edebi haz için değil fakat sanki bir film izliyormuşçasına merak ve heyecan duymak için kitabı okumanızı mutlaka tavsiye ederim.


Kitabın İçeriği (Kitabı Okuyacak olanlar okumasın)
Ahmet Bey'in Blunted Affect hastalığı sebebi ile, şizofrenik bir ruha sahip olması biraz klişe roman kahramanı gibi gelmedi değil. Fakat bu hastalığın nedeni ile Arzu Hanım'a bu kadar yakın olmasına rağmen hiçbir üzüntü duymamasını daha sonradan daha iyi kavradım.Çünkü bu hastalıkta, hasta herşeyi hissederken manevi anlamdaki duygularını (aşk, ego, üzüntü vs). hissedemiyormuş. Ayrıca, Ahmet Bey'in bu hastalık yüzünden, bu kadar çok insani duyguları anlatan kitaplar okumasını daha sonradan anladım. Çünkü her duyguya göre evinde ayrı ayrı kitaplar vardı.

Katilin eve sık sık temizliğe gelen Hatice Hanım'ın engelli oğlu Muharrem olmasına çok şaşırdım diyemeyeceğim. Yer yer şüphelenmiştim. 

Anne ve babasıyla birlikte ikiz kardeşin Mehmet'in ölmesi de çok şaşırtıcı değildi. Mehmet'in geldiği zaman hayali gibiydi ve Ahmet, Mehmet'in hikayesini anlatırken hep kendi ağzından anlatım yaptı. Fakat kitabı okuduktan sonra Mehmet'in aslında Ahmet olduğunu şurası aslında daha da anlamlı oluyor.
Ahmet: Peki annemle babamın mezarını hiç ziyaret ettin mi?
Mehmet: Hayır
Ahmet: Niye? 
Mehmet: Çünkü ben zaten oradayım.
Burada Mehmet'in ne demek istediğini anlayamamış, ne gibi bir felsefi cümle bu diye düşünmüştüm.




9 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. demek okudunuz, sürekli canlı tutuyordu kitap merağı..

      Sil
  2. Okuyamıyorum Livaneli, Mutluluk ve Serenad'ı okudum; buna rağmen çekmiyor beni kitapları, bilmem neden.

    Sercan, yorum biraz karmaşık olmuş, pek anlayamadım,ne gereksiz kitap dedim kendi kendime.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutluluk'la Leyla'nın Evini okumuştum ben de, çok da hatırlamıyorum zaten. Benim yorum mu karmaşık olmuş))

      Sil
  3. Sanırım ben de Livaneli'yi bir türlü kitap yazarı olarak benimseyemeyenlerdenim. Türküleriyle özdeşleşmiş zihnimde. Tabii ki ikisi bir arada olabilir oluyor da. Ama, ben de Mutluluk'u okuduktan sonra çok beğenememiş biriyim. O gün bu gündür kitapçılarda Livaneli kısmını hep es geçiyorum işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar önce Mutluluk ve Leyla'nın Evi'ni okumuştum ben de. Ama sorsanız nasıl karakterler vardı, kitapların konusu neydi diye çok da iyi hatırlamıyorum. Sanırım bu da öyle olacak ama yazıda da belirttiğim gibi okurken hiç sıkılmıyorsunuz ve hep merak ediyorsunuz. ))

      Sil
  4. En sevdiğim yazar Livaneli.Her kitabını elime alır ve bitmeden bırakmazdım ama bu kitabı nedense hiç sarmadı beni ve 1.5 aydır elimde sürünüyor resmen. Teşekkür paylaşım iç,n.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki daha duz ve gundelik bir dille yazilmis oldugundan olabilir mi acaba?

      Sil
  5. 24 saat dolmadan bitirdiğim kitaptır

    YanıtlaSil