6 Temmuz 2015

Eşimin Portresi

Bir süredir yağlı boya resimde ilgi alanım portreler yapmaktı. Evde yarım kalmış, yapılmayı bekleyen bir çok resim varken, hepsini bir yana koyup portreler yapmaya başlamıştım. İlk olarak büyük bir risk ve cesaretle otoportremi yapmıştım ve burada anlatmıştım.
Sıra eşimin portresine gelmişti. Aklımda belki de onlarca fikir vardı fakat; resmi hep eski bir döneme ait resimle bütünleştirmek istiyordum. 19. yüzyıl resim sanatına hasta olduğum için, eşimi de 19. yüzyılda yapıp görmek istedim. Sadece hafta sonları birkaç saat çalışarak, yaklaşık iki ayda bitirdiğim tablom işte bu...


Still: Gerçekçilik
Tür: Portre
Teknik: Yağlı boya
Materyal: Tuval
Ölçüler: 40X50 cm

Önce 19. yüzyıl resimleri taraması yaptım. Genellikle zarif ve kıvırcık saçlı, ellerinde çeşitli çiçekler bulunan bayanları, arka planda hayali bir manzara eşliğinde sunan Emile Vernon tabloları daha uygun geldi. Eşimin isminde GÜL de geçtiğinden Vernon'un bol gül bulunan bir tablosunu seçtim. Tabi ki bu tablolardaki bayanlar 19. yy. güzellik standartlarına uygun yapıldığından biraz tombulcalardı.)) Ve tabi bu durum eşimin pek hoşuna gitmedi. Ben resmi yaparken, "evet yüzü aynı ben, ama o kollar çok kalın" deyip durdu.)) Sözünü ettiğim Vernon Tablolarına buradan bakabilirsiniz. 
Arka planı ben de biraz hayali yapmak istedim. Tablonun sağ tarafına ufak bir göl yerleştirip üstüne kuşları ekledim. Geri planda çeşitli çeşitli ve renkli ağaçlar olsun istedim. Bir tanesinin de mavi olmasında hiçbir sakınca yoktu. Her resmim de olduğu gibi yine gözleri yapmak çok vaktimi aldı. Resmin yapımı kolay ve eğlenceli olan kısmı ise saçları ve gülleri yapmaktı)) Ve eşim, bu hediyemi beğendi.


Bunlar da yapım aşamasından görüntüler. Sürekli arka planla oynadığımı görebilirsiniz)) Daha çok vakit bulabilsem daha çok resim yapmak istiyorum ama vakit zor kalıyor. Yoksa daha yapılacak çok portre hayali kuruyorum evde yarım kalmış birçok resim olmasına rağmen...

25 yorum:

  1. Çok guzel olmuş elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Çok guzel olmuş elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Çok başarılı olmuş gerçekten, ellerinize sağlık) Detaylar çok hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
  4. ne güzel bir armağan.
    biraz resim çalışmalarım var,ancak ne portre ne de el çalıştım,yani boya kullanarak demek istedim.karakalem bikaç bişeyim var.
    doğrusu bayıldım,eller ve yüz şahane,diğerleri de güzel elbette.benim için zor olanını anlatmak istedim nedende:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. sizin yağlıboya çalışmalarınız da gayet güzel biliyorum. ilk bir iki yıl, pek iyi değildim ama şimdi yapa yapa daha iyi yapabildiğimi görüyorum ki yaklaşık 4 yıldır yapıyorum. zaman ayırdığınızda yapabildiklerinize şaşıracağınıza eminim. çünkü bende öyle oldu))

      Sil
  5. Ne güzel bir armağan çokk güzel olmuş elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Sanatı seveni ben takdir ederim ben de bir sanatsever olarak. Güzel olmuş eşinizin eline sağlık. Ayrıca ben de sizi takibe aldım. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. Yanlış yorumladım pardon. eşiniz güzel olmuş elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğeninize.))

      Sil
  8. Eşinizin beğenmemesi mümkün değil. Bu kadar detay düşünüp, bu kadar emek verdikten sonra ne mutlu eşinize. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Eşinizin beğenmemesi mümkün değil. Bu kadar detay düşünüp, bu kadar emek verdikten sonra ne mutlu eşinize. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İlhan Bey bu değerli yorumunuz için..

      Sil
  10. Ben de çok çok beğendim, ellerinize ve yüreğinize sağlık:) bundan daha değerli bir hediye olamaz sanırım, sevginiz ve resim aşkınız daim olsun dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşünce ve yorumunuz için gerçekten teşekkür ederim.

      Sil
  11. Eski bir yayınınız ama, sizi tebrik ederim, harika bir resim olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğendiğinize sevindim))

      Sil