26 Haziran 2015

Sanat 101

Merhabalar, yaklaşık 20 gündür okuduğum Sanat 101 adlı kitabı az önce bitirdim ve buradan kitap ile ilgili görüşlerimi paylaşmak istedim. 20 günde okudum fakat; bu zaman içinde blog'da da bahsettiğim bir de Paris'te Bir Türk Ressam adlı kitabı okumuştum.
Kitap, sanat üslupları, sanat hareketleri, sanat eserleri  ve sanatçıların hayat hikayelerini kısa kısa yazılarla anlatıyor. İstediğiniz kısmı okuyabilir, istemediklerinizi de atlayabilirsiniz. Tabi ben hepsini okudum meraktan. İleri seviyedeki sanat öğrencilerine yönelik ders kitaplarından birini okuyormuş hissine kapılmıyorsunuz. Kitapta bazı söz edilen resim ve sanatçılarla ilgili renkli görseller de mevcut. Böylece uzun uzun bahsedilen resmi hemen kitapta görebiliyorsunuz. 


Kitaptan İlgi Çekici Notlar:
-750 milyon dolar paha biçilen Mona Lisa'yı Paris'teki Louvre Müzesi'nden çalan hırsızın 6 ay hapis cezası ile paçayı kurtarması. (Resmi İtalya'ya yani ait olduğu yere götürmesi sebebiyle cezası hafifletilmiş)
-İlk çizgi filmin mağara devrinde yapılması
-Marina Abramovic adlı performans sanatçısının Çin Seddi'nin bir ucundan, ayrılacağı sevgilisinin bir ucundan günlerce yürüyüp ortada buluşup, daha sonra ayrılmaları
-Van Gogh'un bir tablosunun 80 milyon dolara satılması ama yaşamında sadece bir tanesini satabilmesi
-Salvador Dali ve Gala'nın aşkı
-Leonardo Da Vinci'nin nerdeyse her alanda yaptığı üretimler
-Picasso'yu kübizme yönlendiren durumlar



Ben kitabı iş yerinde bilgisayar başında okudum. Mesela bir resimden bahsederken kitap, hemen internetten açıp o resmi görüp öyle okumaya devam ediyordum. Yine aynı şekilde bahsi geçen sanatçıları da internetten hemen bir araştırıp öyle okumaya devam ettim. Özellikle resim sanatına ilgi duyanların zevkle okuyacağı bir kitap olmuş, hiç bu konular hakkında bilgisi olmayıpta yine merak edenler için harika bir ufak kaynak kitap...



10 yorum:

  1. Leonardo Da Vinci'nin her alanda eser ürettiğini daha önceden okumuştum fakat, Mona Lisa tablosunu Paris'ten çalan hırsızın, İtalya'ya götürmesinden dolayı cezada indirim alması biraz ilginç :)

    YanıtlaSil
  2. Çin Seddi'nin iki ucundan yürüyüp ortada buluşan çiftin amacı yazıyor mu kitapta? Sanki günlerce yürürken belki vazgeçeriz diye düşünmüşler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrılmak için yürüyorlar aslında o kadar yolu. Buradan da bakabilirsiniz. http://listelist.com/marina-ulay/

      Sil
  3. Bana çok ilgi çekici geldi, notlar arasında bir-iki tanesini biliyordum ancak diğerleri şaşırttı. Sanata az çok ilgi duyan herkese hitap ediyor gibi görünüyor :)

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabı sanat tarihi hocamız bize zorla aldırtmıştı :D Şimdi diyorum iyi ki aldırtmış . Gerçekten çok faydalı bilgiler var. Ama final sorularını oradan sormadığı için haliyle hocaya biraz kırgınız :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin içinde sınav olsaydı, bu kadar zevk ve merakla okur muydum bilmiyorum ))

      Sil
  5. okurum bunu alırım. sen de bak gombrich'in sanatın öyküsünü hemen al oku. her şeyden önemli o kitap :) bol bol sulu ve yağlı boya dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu da alıp okuycam en kısa zamanda deep))

      Sil