23 Haziran 2015

Kedilere Süt Veren Küçük Kız

Uzun zamandır 19. yy. resim sanatına uygun bir resim yapmak istiyordum. Resimde bir kız çocuğunun olacağı zaten hep aklımda vardı. Hatta biraz da eşimin çocukluğuna benzesin istiyordum. Kıvırcık siyah saçlar ve yuvarlak bir yüz)) Emile Munier'in bu tarz çok tablosu vardı. Onlardan biri ile yola çıkarak, komşumuzun kızı'na da benzesin istiyordum kız figürünün.

İlk kez çocuk resmi ve bir hayvan (kedi) yaptım sanırım. Yine her resmimde olduğu gibi tüm resmi 2 günde yaptıysam 2 günde de sadece gözlerini ve kaşlarını yapabildim. Hemen çerçeveletip evin en güzel köşesine astım. Şimdi bu küçük güzel kız duvardan bize bakıyor. Kim bilir belki benim kızım da böyle olur.

Still: 19. yy.Gerçekçiliği
Tür: Portre
Teknik: Yağlı boya
Materyal: Tuval
Ölçüler: 35X50 cm

Çerçeveletmeden hemen önce, duvarda yağlı boyanın kuruması için 4-5 gün bekletmiştim. 


Daha yakından bakabilirsiniz...))


Yaparken zorlandığım bir yer daha vardı açıkçası... O da yukarıdaki yorganın ipeksi gibi durmasını önce yapamam sandım. Ama doğru renkleri bulunca hemen sevinerek uyguladım ve yorganı bitirdim.))




25 yorum:

  1. emeğine sağlık gerçekten harika olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Kızının özlemiyle yapmışsın... :)
    Kim bilir benzer ve belki çok daha güzel olur... Ben de çok merak ederdim nasıl bir kız olacak diye :)))
    Çok şeker, çok güzel oldu çok şükür...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu tablo fikri hep aklımda vardı, ama sonra biraz da eşime benzesin istedim yaparken ki belki doğacak kızımızın nasıl olacağını fikir verir diye)) kızınızı Allah bağışlasın ))

      Sil
  3. Hocam bu konuda çok başarılısın. Eğitim almamış olmadan harika işler çıkarmana şaşırıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet, eğitim almak isterdim ama hiç kursa dahi gitmedim. 4 yıl önce acaba yapabilir miyimle başlamıştım.

      Sil
  4. Sercan bey çok güzel, özellikle bakışlardaki masumiyet ve muziplik beni benden aldı. Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yazıda da belirttiğim gibi, sırf o gözlerde o bakışı yakalamak için 2 gün uğraştım gerçekten.

      Sil
  5. çok güzeeelll:):) ben o yağlı boya kokuları arasında büyüdüm.Annem ressamdı..Resim sanatının bende apyrı bir yeri var, yaklaşık 25 sene önce şeker ahmet paşanın natürmort reprodüksiyonunu yapmıştım, yani en son onu yaptım..sonra annem vefat edince olayda bitti benim için..birkaç sene önce resim atölyesine katılmıştım ama hiçbir verim alamadım sonra ayrıldım ordan..ay ne çok şey anlattım yahu ..görüşmek üzere selamlar:)

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler )) Ne şanslıymışsınız, öyle bir anneye sahip olarak, mekanı da cennet olsun... Benim resim sanatı hakkında konuşacağım arkadaşım bile yok, kendi kendime bakınıp duruyorum)) demek öyle reprodüksiyon denemeleriniz oldu, eğer hala duruyorsa paylaşın bence)) çok selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece bir tane oldu ve paylaşamam çünki o da o tabloların arasında gitti . ..

      Sil
    2. Sadece bir tane oldu ve paylaşamam çünki o da o tabloların arasında gitti . ..

      Sil
    3. çok kötü ..
      taa 25 yıl önce anaokulunda yaptığım resimlerimi bile bana geri verebilseylerdi neler vermezdim..

      Sil
  7. Merhaba Sercan,
    Resimden anlamam hatta çöp adam bile çizemem fakat, burada hayal dünyandan bir şeyleri paylaşman çok iyi. Ben her ne kadar bol bol yazsam da sen de bol bol resim yapıyorsun. Yazmak ile resim yapmak aynı şey bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mustafa,
      Öncelikle teşekkür ederim bu güzel yorumun için. Evet, ben de katılıyorum yazının da resmin de amacı kendince bir şeyler anlatmak. Biri bunu kalem ve kağıtla, biri de boya ve tuvalle yapıyor o kadar...

      Sil
  8. Harika olmuş, ellerinize sağlık. Maalesef resim yeteneği hiç olmayanlardanım :(

    YanıtlaSil
  9. ne güzeeeel. dileğin de gerçekleşsin işallah :) resim yapamıyom ama resim meraklısıyım yaa. hatta daha yenilerde bi resim yazısı yazmıştım. "zakkumlar ve hayaller". 17 haziranda bak. 19. yüzyıl tarzı. hımm piki söleseneee. ışık nerden geliyooooo. ne taraftaaan :))

    YanıtlaSil
  10. Teşekkürler)) yazınıza bir bakiyim bakalım))

    YanıtlaSil
  11. Emeginize saglık sizin yaptıgınızı ögrenince sasırdım kesinlikle takibimdesiniz iyi bloglamar :)

    YanıtlaSil
  12. çok canlı harika bir portre bu, kız çocuğunun bakışlarını, kaşığı elinde tutuşunu çok sevdim..
    dilerim bir gün o güzel dileğiniz gerçek olur..
    sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için.

      Sil
  13. çok güzel bi fikir ve resim de çok güzel. bence resimler baktığında insanı mutlu etmeli ve bu da ediyor. minicik bir eleştri,dudağının çok kırmızı olması biraz kadınsı gösterdi kızı bana.

    YanıtlaSil
  14. teşekkür ederim bu güzel yorum için)) resimlerin eleştirilmesini de ayrıca değerli buluyorum. dudağın kırmızılığı konusunda şimdi siz söyleyince aslında fark edebildim. belki de haklısınız fazla kırmızı olabilir))

    YanıtlaSil